4 Mayıs 2014 Pazar

MONTENEGRO ( KARADAĞ ) 1.

Öğlen gibi İstanbul'dan kalkan THY uçağı ile yaptığımız 1,5 saatlik yolculuk sonrası  Podgorica hava alanına varıyoruz.

İlk bakışta eski Bodrum Imsık Hava limanından çok farklı olmadığını gördüğümüz Podgorica hava alanı oldukça sakindi. Kolay ve hızlı pasaport kuyruğu sonrası, her zaman olduğu gibi özgürce gezmeyi seven Mavi Limon ailesi olarak, önceden rezerve ettiğimiz kiralık araçımıza binerek hedefimiz olan ve 5 gece kalacağımız Kotor şehrine doğru yol almaya başladık.

Podgorica ülkenin başkenti, burayla konaklama yapacağımız Kotor arası bir kaç yoldan gidilebilsede biz direk sahile Bar kenti istikametine doğru yol alıyoruz.
Yollar dar fakat pürüzsüz asvalt ile kaplı, çok rahat bir yolculuk yapıyoruz. İzlediğimiz etap, GPS mizin gösterdiği alternatif yollara nazaran biraz uzun gibi olsa da düzgün ve manzaralı bir yol. Kotor hava alanından 113 km. uzaklıkta. Zaten ülke çok büyük olmadığı için her yere kısa zamanlarla ulaşılabilmekte. Önemli bir ikazım olacak trafikle ilgili, bizim ülkemizde alıştığınız gibi bir şöförlük yapmaya kalkarsanız ilk fırsatta kaza yapmanız içten bile değil. Bu ülkede tüm araç kullanıcıları sürat tahditlerine uyum sağladıkları gibi diğer gelişmiş ülkelerde olduğu gibi yaya kaldırımları ve döner kavşaklarda soldan gelenin önceliği kuralına sıkı sıkı uyuyorlar, eğer aykırı bir durumla karşılaştıklarında, mesela biz İstanbul trafiğinde yaptığımız hareketleri yaparsak vah bize birisi direk çarpacaktır.
Bu seyahatimizin en önemli özelliğini yazımızın başında belirteceğim, Çok güzel resim veren bir ülkeye geldiğimizi yol boyunca iliklerinize kadar hissediyorsunuz.
1,5 saat kadar yol aldıktan sonra Kotor'a varıyoruz.

Kotor, Kotor ... Karşımıza kale içindeki otelimize gitmeden önce otopark ararken bu manzara çıkıveriyor. Deniz değil sanki göl gibi sakin ve huzurlu bir görüntü. Aracımızı, resmin çekildiği yere park ettikten sonra Otelimizi bulmak üzere Kotor kalesine yollanıyoruz.

Burada eski, kale içinde yer alan kentlere Stari Grad deniyor. Taş yollardan ve duvarlar arasından sora sora biraz zor da olsa otelimizi buluyoruz.

Otelimiz küçük bir aile işletmesi, tek müşterileri de biziz. Odanın içinde ek olarak tam teşekküllü mutfağımız da var. İlerde bunun faydalarını göreceğiz. Eşyalarımız yerleştirip kısa bir şehir turuna çıkmayı ve akşam yemeğimiz de bu arada yemeği planlayarak çıkıyoruz Kotor sokaklarına.

Akşam yemeğimizi yedikten sonra otelimize dönüyoruz ve ertesi güne kendimizi hazırlamak üzere istirahata çekiliyoruz. Kotor'a daha değineceğim ama bu ilk günün akılda kalanları şimdilik bunlar.